יום שני, 28 באוקטובר 2013

גופי תאורה לכל מטרה

ידוע שתאורה עונה על צורך בסיסי שלנו לראות טוב בלילה, אבל היא גם פרט עיצובי כשלעצמו. לשתי מטרות אלה – עיצוב וסיפוק אור – אפשר למצוא מנורות ונורות מסוגים שונים ושלל עיצובים.

גופי תאורה טירה

כדי להתגבר על החושך של שעות הערב והלילה, יש מגוון רחב של מנורות שנועדו ליצור אור וכך להשלים לנו את הפער שהחושך יוצר עם רדת החמה. אפשר למצוא סוגים שונים של מנורות וגם נורות, שכל נורה מספקת סוג אחר של אור, שלכל אחד יתרון וחיסרון.
אבל מלבד הצורך הבסיסי שהן ממלאות לנו, מנורות ונורות יכולות לענות גם על דרישות בהיבט העיצובי, ואפשר לראות את זה דרך שלל העיצובים השונים שיש היום למנורות. אם כן, גופי תאורה הם הרבה מעבר למצרך בסיסי בבית; הם גם פריט עיצובי כשלעצמו.
בוא נתחיל לדבר על סוגי הנורות הנפוצים יותר שיש היום:
ליבון- הנורה הוותיקה ביותר, שעד לא מזמן הייתה גם השימושית ביותר. יש לה אורך חיים קצר למדי והיא גם צורכת יותר חשמל מחלופות שלה. הנצילות האורית שלה נמוכה מאוד ביחס לצריכה.

הלוגן- הגרסה המשופרת של נורת הליבון. בועת הזכוכית עשויה קוורץ שלא מתרכך מהטמפרטורה הגבוהה  שחוט הלהט בנורה יוצר. האור שלה לבן יותר מנורת הליבון, ולכן הנצילות האורית שלה טובה יותר. האור הלבן גם יוצר תאורה טובה יותר. החיסרון הוא המחיר הגבוה והרגישות של המעטפת שלה למגע ידי אדם, שמקצר את חייה.
גוף תאורה

פלורסנט- נורה זו פועלת על יצירה של קרינה פלואורסצנטית. יש לה נצילות אורית גבוהה והיא יכולה לעבוד עד 15 אלף שעות. לנורה גם יש זכוכית משופרת. המחיר שלה יקר באופן משמעותי לעומת הנורות הקודמות.
היום, נוכל למצוא ברוב הבתים נורות המפיצות אור לבן, משום שהוא טוב יותר לעיניים. כמובן שגם העובדה שהנורות החדשות יותר, שמפיצות אור שכזה, הן יותר חסכוניות, היא יתרון גדול שמגדיל את השימוש בהן.
באשר למנורות, הבחירה של אנשים מתבססת אל ורק על המראה שלהן והצורה שלהן. כל אחד בוחר לו את המנורות או הגופים המיוחדים לפי אלה. אפשר למצוא אותם בצורות ובעיצובים שונים, שכל אחד מתאים למטרה אחרת.

בבתים נראה בדרך כלל את המנורות הרגילות, אלה שיוצאות מהתקרה. אבל יש בתים שיש בהם גם גופי תאורה מיוחדים, בעיקר בחצר. בין היתר, אפשר לראות גופים שבנויים כך שאפשר להסתיר אותם מתחת לגרם מדרגות, בצורה כזו שאת האור רואים רק על מדרך המדרגה.


כל מנורה וכל גוף מיוחד יכולים לקבל כמעט כל סוג של נורה שנבחר. הבחירה שלנו צריכה להיות תוך שיקול של האור שאנחנו רוצים לקבל והנצילות האורית שאנחנו מעוניינים בה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה